زلزله دیباج در استان سمنان را لرزاند (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) از کمک دانشجویان برای اثاث کشی خانه استاد تا معمای ترک تحصیل دانشجویان دکترا ! اتصالی برق پشت‌بام، منزل مسکونی را به آتش کشید + تصویر حادثه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افشاگری یک رسانه علیه قلیان اکسیژن| طرح مطالعاتی یامنفعت‌طلبی وبازی باسلامت جوانان؟ افشای راز قتل یکی از مدیران شهرداری به دست همسرش ماجرای استفاده بلاگر اینستاگرامی از آمبولانس در شیراز چه بود؟ پیش بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدور هشدار سطح زرد در استان اعترافات تکان دهنده جوانی که مادر خود را به قتل رساند (۱۷ اردیبهشت) قصاص ۲ قاتل و فرصت دوباره زندگی برای سومین نفر کشف سه کیلوگرم تریاک از معده سرنشینان یک خودرو در بجستان (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشدید نظارت بر اتاق‌های فرار تهران دستگیری متهم‌به‌جعل مهر‌های ادارات در مشهد شانه کردن مو چه تاثیری در سلامت و زیبایی آن دارد؟ رفع تندی غذا با چند راهکار ساده عوارض روانی سقط جنین روی مادر نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب | بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها ارتباط دارد هشدار! تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود آموزش عبور و مرور در خیابان را  از  خردسالی شروع کنیم
سرخط خبرها

حداقل ۲۵ و حداکثر ۵۰ درصد افزایش شهریه مدارس غیر دولتی در سال جدید | رسیدگی به شکایات درباره شهریه مدارس

  • کد خبر: ۱۶۷۸۸۶
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵
حداقل ۲۵ و حداکثر ۵۰ درصد افزایش شهریه مدارس غیر دولتی در سال جدید | رسیدگی به شکایات درباره شهریه مدارس
تحمیل هزینه‌های مدارس غیر دولتی به خانواده ها، باعث سردرگمی بسیاری از والدین شده است که نه از پس شهریه بالای مدارس غیر دولتی برمی‌آیند و نه شرایط مطلوب آموزشی و پرورشی برای ثبت‌نام فرزندانشان در مدارس دولتی پیدا می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ هنوز امتحانات خرداد ماه به پایان نرسیده است که در گوشه و کنار شهر، تبلیغاتی از بنر‌های مدارس غیردولتی را می‌بینیم که هر یک با ترفند‌های سودجویانه سعی در جذب دانش آموزان بیشتری را دارند. مدارسی که صرفا نام غیر دولتی را یدک می‌کشند و به بهانه‌های مختلف سعی در افزایش شهریه‌های مدارس را دارند.

کم‌کاری و عدم رسیدگی به مدارس دولتی از جمله مهمترین دلایل اولیا جهت ثبت‌نام در مدارس غیر دولتی و تن نهادن به هزینه‌های گزاف چند ده میلیونی است.

تحمیل چنین هزینه‌هایی به خانواده‌ها باعث سردرگمی و اضطراب و نگرانی خیل زیادی از والدین شده است که نه از پس شهریه بالای مدارس برمی آیند و نه جایی برای ثبت نام فرزندانشان در مدارس دولتی پیدا می‌کنند.
در حالی که این وظیفه آموزش‌و‌پرورش و انجمن اولیا مربیان است که شرایط نرمال آموزشی را برای تمامی دانش آموزان در مدارس دولتی فراهم کنند.


بیشتر بخوانید:

 



سلطانی، یکی از والدین گلایه‌مندی است که فرزندش در مقطع هفتم ابتدایی در مدرسه غیردولتی تحصیل می‌کند، می‌گوید: اغلب خانواده‌هایی که فرزند خود را در مدارس غیردولتی ثبت‌نام می‌کنند قشری هستند که تحصیل و پرورش فرزند برای آن‌ها مهم است و بسیاری از آن‌ها به‌دلیل جمعیت بالا و نبود فضای فرهنگی مناسب درمدارس دولتی، فرزندانشان را به اجبار در مدارس غیردولتی ثبت‌نام می‌کنند.

وی ادامه می‌دهد: امسال که برای ثبت نام، به مدرسه دخترم مراجعه کردم، ۵۰ درصد به مبلغ کل شهریه پارسال اضافه شده است به طوری‌که باید ۲۸ میلیون تومان بدون سرویس، بایت شهریه به مدرسه پرداخت شود آیا واقعا نظارتی بر روند مدارس غیر دولتی وجود دارد؟

شهسوار یکی دیگر از والدینی است که فرزندش در مقطع پنجم ابتدایی در مدرسه غیر دولتی در مشهد محصل است می‌گوید:دخترم رادر یک مدرسه غیرانتفاعی واقع در قاسم آباد ثبت نام کردم. اما امسال شهریه‌ها افزایش غیر متعارفی داشته است که از توان اقتصادی خانواده‌ها خارج است.

گلایه‌های والدین از نبود فضای مناسب آموزشی و فرهنگی در مدارس دولتی و افزایش شهریه‌های نجومی در مدارس غیر دولتی قابل تامل است با این حال، چند سالی است دیگر سقف شهریه مدارس غیردولتی اعلام نمی‌شود و طبق یک الگویی که خیلی هم معیارهایش واضح نیست مدارس مجاز به افزایش درصد شهریه در هر سال هستند و این روز‌ها خانواده‌های سرگردان دنبال مرجعی برای فهمیدن معیار دقیق این افزایش‌ها هستند.

حداقل ۲۵ و حداکثر ۵۰ درصد افزایش شهریه مدارس غیر دولتی در سال جدید

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه مدارس باید مرز بین شهریه ثابت و فوق‌برنامه را برای خانواده‌ها روشن کنند، می‌گوید: مدارس باید شهریه ثابت و فوق‌برنامه درسی را از هم تفکیک کنند و این موارد را حتماً به خانواده‌ها اطلاع‌رسانی کنند، این‌گونه نشود که خانواده‌ای وقتی شهریه را پرداخت کرد احساس کند این شهریه به‌عنوان کل شهریه ثابت و فوق‌برنامه است.

غلامرضا نیک پوردر توضیح الگوی شهریه مدارس برای سال‌جاری می‌گوید: ما کف و سقف شهریه را برای مدارس اعلام می‌کنیم تا آن‌ها در جریان جزئیات باشند. الگوی شهریه یک معیار بوده و عددی نیست، بدین صورت که ما به مدارس اجازه دادیم بر اساس تعداد نیروی انسانی و مقدار و فضای آموزشی که در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد اقدام کنند.

وی ادامه می‌دهد: خانواده‌هایی که بیش از نرخ مصوب شهریه پرداخت کرده اند، می‌توانند با ورود به سامانه شکایت خود را ثبت کرده و یا با تلفن ۳۲۲۲۲۱۰۳ تماس بگیرند.

به نظر می‌رسد در واقع مدارس غیردولتی طبق دستورالعمل‌ها رفتار می‌کنند و اجازه افزایش شهریه به آن‌ها داده شده است و حالا باید دید با این میزان افزایش شهریه‌ها آیا مدارس غیردولتی با ریزش مخاطب رو به رو می‌شوند یا خانواده‌ها با وجود عدم رضایتی که پای آموزش و پرورش نوشته می‌شود از سبد خانوار می‌زنند تا فرزندانشان در محیطی با امکانات بیشتر درس بخوانند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->